dimarts, 17 de novembre del 2009

JAISALMER - JODHPUR

Namaste. Hola ( de moment la unica paraula en hindi que he apres, no anem be ).

Ahir al mati vam acabar de donar un volt per Jaisalmer fent temps per agafar el tren cap a Jodhpur. La veritat es que per part meva ahir tenia molt poques ganes de donar voltes i moltes d'agafar el tren. El constipat va empitjorar i ahir no podia ni obrir els ulls. Vaig acabar entrant en una farmacia esperant trobar algun tipus de Frenadol. Em donaven un munt de coses, pero vaig acabar comprant 4 Strepsils ( te'ls venen un a un ) i unes pastilles. Em sembla que a hores d'ara ja puc dir que han funcionat prou be, perque em trobo bastant millor, tot i que tant de tossir sembla que hagi estat al gimnas fent abdominals.

El trajecte en tren aquesta vegada nomes eren 6 hores ( nomes!!! ), pero es que despres del primer viatge ara tot sembla super curt. Vam arribar a Jodhpur a les 10 de la nit, temps per sopar i prou. Aquest mati ha tocat Jodhpur, una ciutat forca mes gran que Jaisalmer. Aqui es tornen a veure escenes semblants a les de Delhi, o aixo es una mica el que em va recordar al baixar a l'estacio.

Pero quan entres a la ciutat antiga es diferent. Es una ciutat molt animada, on el color dominant de les cases es el blau. Una fortalesa impressionant dalt d'un turo domina la ciutat. I alla que hem anat avui. Despres, doncs mes del mateix. Donar voltes per aqui, observant els mercats i el bullici de la gent. Aqui quan camines la cosa es complica, perque ja no es tracta nomes d'esquivar rickshaws, motos, bicis, carros, vaques i altres. I dic que es complica perque si normalment has de fer tot aixo vigilant de no posar els peus en una merda de vaca, aqui has de multiplicar la vigilancia perque les cloaques i les seves canalitzacions estan obertes, de manera que els carrers son els desaigues de totes i cadascuna de les cases que hi ha aqui.

I poca cosa mes, que dema al mati toca bus a les 07:30 per anar a Udaipur. Seran unes 7 hores. Nomes sabem que no tenen aire condicionat, pero l'estat dels autobusos no se com sera. L'aire condicionat, del que no soc gaire amiga, seria molt d'agrair, perque aqui, encara que sigui novembre, fa molta, molta calor. Nomes refresca a la nit, i molt rapidament, a la que el sol es pon. No vull ni imaginar com ha de ser venir aqui a l'estiu. Mortal.

Mama, ja tenim el curry picant.