dijous, 12 de novembre de 2009

DELHI -II

Hola a tots o el que es el mateix, namaste.

Avui hem pogut descansar i despres d'una bona dormida tot es veu molt millor i les sensacions tambe canvien. Hem aprofitat forca el dia i l'hem dedicat a fer visites: tombes, temples i mesquites i minarets. Aixo i un master de circulacio per Delhi, que com ja us vaig dir ahir es caotica. Aqui no pots pretendre sortir al carrer si no et funciona el claxon. Tot va a tocs de bocina. Intermitents no els fan servir i retrovisors tampoc, pero sembla que tampoc no els hi calen. Aqui impera la llei del mes fort: tenim camions i busos ( a la india, pero que fan la seva funcio ), taxis i cotxes, rickshaws ( que son una mena de cabina-moto de tres rodes i amb motor ) i els ciclorickshaws ( es un rickshaw pero que funciona amb un pobre tio que pedala), i entre mig de tot aixo altres bicis, motos, tios que tiren de carretons carregats fins els topes, vaques, mules, cavalls, gossos, i peatons. Els conductors de rickshaws i ciclorickshaws son una mena de suicides als que pagues perque et portin d'un lloc a un altre. Perque aqui ningu segueix cap carril ni ordre, nomes has de demanar pas a tocs de bocina i tenir collons per seguir el teu cami. La majoria de semafors no funcionen: per que posar-los en marxa si ningu els hi fa cas? Seria tonteria. I els pocs que hi ha en marxa es passen en vermell i s'aturen encara que estigui en verd. Pel que fa als vianants la unica solucio per atravessar els carrers es posar-te al costat d'uns quants indios que tambe pretenguin travessar el carrer i seguir-los. Si ells passen tu passes. Aixo tambe vol dir que et pots quedar al mig d'una avinguda de sis o set carrils aturat amb tot ple de cotxes, motos, busos i altre tipus de fauna. Quan passa aixo no s'ha de perdre la calma: el millor es no mirar perque la visio del que et ve a sobre es terrible, espantosa; el millor es no mirar perque ells ja t'esquiven i no intentar moure't quan no toca perque un pas en fals i et fan un nou look. Fins i tot els gossos del carrer ( i n'hi ha a centenars ) saben com travessar sense que els atropellin. Pero tot i que les condicions de circulacio siguin esfereidores sembla prou segura: es cert que no hi ha cap vehicle sencer ni en bones condicions, pero el que a casa nostra seria un caos sense solucio aqui tot va fluint. Avui per exemple he vist com una moto es menjava un autobus pero no passa res: el conductor de l'autobus ha tret el cap per la finestra i s'ha rigut. Els dos que s'han caigut de la moto l'han recollida, s'han tornat a enfilar i han continuat el seu cami. I aqui no ha passat res!! Ni partes ni seguros ni hosties.

Aqui tampoc puc penjar fotos o sigui que haureu d'esperar per veure el documental que he fet sobre els sistema de transport de Delhi. Es fantastic. Ah

Torno a recordar que no es que no sapiga escriure en catala. Es el teclat indi.

Una altra cosa: fer plans amb dos dies d'antelacio es practicament impossible. Ahir vaig dir que dema al mati agafavem un tren a primera hora del mati cap a Agra. Pero no. Agafem un tren a les 5 de la tarda cap a Jaisalmer, on, si tot va be i son puntuals arribarem a les 11:30 del dia seguent. Es a dir, 19 hores de tren d'una tirada, mes si haig de fer cas d'algun guiri que diu que tenen una puntualitat india, que ja us podeu imaginar que vol dir aixo. Intentare trobar algun lloc on dema despres de dinar em deixin penjar les fotos. Sino, ja fins dema passat no podre actualitzar el blog.

Res, que us mantindrem informats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada